1957 do góry 1960

XIX Międzynarodowy Rajd Samochodowy, Zakopane, -8.05.1959


8-9.05 - 19. Międzynarodowy Raid Samochodowy - 2 eliminacja RSMP
Baza rajdu: Kraków
Dystans: 1030 km, w tym 77 km prób sportowych (5 odcinków specjalnych i wewn?trz nich 2 próby szybkości górskiej).
Odcinki specjalne: OS 1: Limanowa - Biczyce (21 km); OS 2: D?browa - Bartkowa (14); OS 3: Wisła - Kubalonka (17 km, z wewnętrzn? prób? szybkości górskiej SG 1); OS 4: Ojców - Nowa Wieś (4); OS 5: Biczyce - Limanowa (21 km, z wewnętrzn? SG 2).
Klasa VIII: 
1. Henryk Ruciński         Automobilklub Wielkopolski           Ford Zephyr        509,9 pkt. 
2. Henryk Fr?ckowiak       Automobilklub Wielkopolski           Opel Kapitan       628,1 pkt. 
3. Stanisław Plucha        Automobilklub Dolnośl?ski            Warszawa M 20      643,3 pkt.
4. Tadeusz Dubas           Automobilklub Krakowski              Warszawa M 20      666,2 pkt.
5. Głubczyński             Automobilklub Krakowski              Warszawa M 20      709,3 pkt.
6. Zygmunt Krzyżaniak      Automobilklub Szczeciński            Warszawa M 20      780,0 pkt.
  
Klasa VII: 
1. Andrzej Żymirski        Automobilklub Warszawski I           Opel Olympia       646,5 pkt. 
2. Zygmunt Szczęśniak      LPŻ Warszawa                         Citroen BL 11      767,5 pkt. 
3. Edward Kuszewski        LPŻ Warszawa                         Citroen BL 11      816,0 pkt.
  
Klasa V: 
1. Krzysztof Komornicki    Automobilklub Krakowski              Simca Aronde       461,9 pkt. 
2. Grzegorz Timoszek       Automobilklub Warszawski             Simca Aronde       484,8 pkt. 
3. Jerzy Miodyński         Automobilklub Śl?ski                 Simca Aronde       587,6 pkt. 
4. Bogusław Osowiecki      Automobilklub Warszawski I           Simca Aronde       594,3 pkt.
5. Tadeusz Modliński       Automobilklub Łódzki                 Fiat 1100 Novo     712,6 pkt. 
6. Barbara Wojtowicz       Automobilklub Warszawski             Simca Aronde       743,6 pkt.
  
Klasa IV: 
1.     Kurt Rudiger        (DDR) ADMV                           Wartburg           436,8 pkt. 
2.     Gunther Ruttinger   (DDR) ADMV                           Wartburg           494,0 pkt. 
3. (1) Antoni Weiner       Automobilklub Śl?ski                 IFA F9             499,6 pkt. 
4. (2) Mieczysław Sochacki Automobilklub Krakowski              Renault Dauphine   575,0 pkt. 
5. (3) Aleksander Sobański Automobilklub Krakowski              Renault Dauphine   654,0 pkt.
6. (4) Otton Kondelka      Automobilklub Warszawski I           Wartburg           664,7 pkt.
() - miejsca w klasyfikacji Mistrzostw Polski 
  
Klasa III: 
1. Stanisław Wierzba       FSO - Automobilklub Warszawski       Syrena             527,0 pkt. 
2. Marek Varisella         FSO - Automobilklub Warszawski       Syrena             611,3 pkt. 
3. Marian Zatoń            FSO - Automobilklub Warszawski       Syrena             628,6 pkt. 
4. Marian Repeta           FSO - Automobilklub Warszawski       Syrena             671,0 pkt. 
5. Zygmunt Gebethner       Automobilklub Warszawski             Renault 4 CV       679,2 pkt. 
6. Jerzy Dobrzański        Automobilklub Krakowski              Fiat 600           773,9 pkt. 
  
Klasyfikacja zespołowa: 
1. Automobilklub Krakowski 
2. FSO 
3. Automobilklub Warszawski I 
  
Wystartowały 53 załogi, sklasyfikowano 40. 

XIX Rajd Samochodowy zakończony

Zakopane, 8.5 (tel. wł.).
W pi?tek po południu zakończył się w Zakopanem XIX Międzynarodowy Rajd Samochodowy, który był równocześnie drug? eliminacj? do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Rajd zgromadził 53 zawodników. Do pierwszego etapu, który prowadził z Zakopanego przez Limanow?, Jurgów, Nowy S?cz i Krościenko zawodnicy wystartowali w czwartek po południu a ukończyli go w późnych godzinach wieczornych. Ta trasa nie była zbyt trudna i liczyła tylko 305 km długości, lecz mimo wszystko wyeliminowała pięciu uczestników. Natychmiast po ukończeniu jazdy odbyła się próba hamowania, a następnie o godz. 2.30 w nocy z czwartku na pi?tek 48 zawodników wystartowało do drugiego etapu o długości 730 km. Biegł on z Zakopanego przez Myślenice - Bielsko - Wisłę - Rybnik - Koźle - Bytom - Olkusz - Kraków - Nowy S?cz i Limanow?.
Według prowizorycznych wyników najlepsze wyniki w rajdzie osi?gneli: Klasa III - Wierzba, na Syrenie i Gebethner na Renault (AP W-wa; klasa IV Rüdiger i Rittinger (obaj NRD) na Wartburgach; Klasa V - Komornicki (AP Kraków) na Simce Aronde i Timoszek (AP W-wa) na Simce 90-A; klasa VII - Żymirski (AP W-wa) na Opel i Kuszewski (LPŻ W-wa) na Fordzie i Franckowiak na Oplu (obaj AP Wielkopolska). Na próbie szybkości najlepszy był Rüdiger (NRD) - czas 3.01,2 przed Komornickim - 3.29,9 i Timoszkiem 3.31,0.
M. Matzenauer


[za: Przegl?d Sportowy nr. 73]


autor strony: Grzegorz Chyła, współpraca: Janusz Szymanek, materiały: Marcin Blitek, Julian Obrocki, Grzegorz Chrzanowski, Jan Kostrzewa, Henryk Kuczyński, Mirosław Wojtan, Adam Turczyniak, Grzegorz Fronczyk, Marek Kaczmarek