1954
do góry
1956
15-18.07.1955 - XVI Ogólnopolski Raid Samochodowy
3 eliminacja RSMP
Trasa rajdu: Warszawa - Olsztyn - Gdańsk - Szczecin - Jelenia Góra - Bielsko
Dystans: 2800 km
Klasa III-IX S:
1. Grzegorz Timoszek OM Warszawa BMW 328 23,25 pkt.
Klasa IX:
1. Bolesław Majkowski Gdynia Ford de Lux 1,25 pkt.
2. Jerzy Lewandowski OM Łódź Chevrolet 2,25 pkt.
Klasa VIII:
1. Marian Repeta FSO Warszawa M 20 1,50 pkt.
2. Roman Karczewski FSO Warszawa M 20 3,00 pkt.
3. Mirosław Snigurowicz OM Kraków Warszawa M 20 8,75 pkt.
4. Stanisław Wierzba FSO Warszawa M 20 9,50 pkt.
5. Roman Czerwiński OM Warszawa Pobieda M 20 9,75 pkt.
6. Tadeusz Duszenko Dolny Śl?sk Pobieda M 20 11,25 pkt.
Klasa VII:
1. Jerzy Zaczeniuk OM Warszawa Citroen 2,75 pkt.
2. Zygmunt Skoczkowski OM Warszawa Tatraplan 8,50 pkt.
3. Ludwik Kachelski OM Warszawa Citroen 18,00 pkt.
Klasa VI:
1. Edward Niziołek OM Warszawa Opel Olympia 1,00 pkt.
2. Jan Orodecki OM Warszawa Mercedes-Benz 170 V 9,75 pkt.
Klasa IV-V:
1. Henryk Olszewski OM Łódź Skoda 2,50 pkt.
2. Erazm Gajewski OM Warszawa Fiat 1100 4,25 pkt.
3. Zygmunt Strugała OM Warszawa Skoda 7,25 pkt.
4. Tadeusz Dubas OM Kraków Skoda 7,50 pkt.
5. Alojzy Pawlak Bydgoszcz Skoda 9,25 pkt.
6. Walery Zagańczyk Szczecin Skoda 10,00 pkt.
Klasa III:
1. Jacek Dzięciołowski Gdynia DKW 6,50 pkt.
2. Adam Wędrychowski OM Warszawa Simca 14,75 pkt.
3. Janusz Jarosz OM Katowice DKW 15,75 pkt.
4. Zbigniew Wenzlik Dolny Śl?sk DKW 21,00 pkt.
5. Stefan Goński OM Katowice DKW 21,50 pkt.
6. Piotr Mianowicz OM Warszawa Fiat 500 21,95 pkt.
Klasyfikacja zespołowa:
1. FSO
Wystartowały 42 załogi.
Zakończenie Ogólnopolskiego Raidu Samochodowego
W CZWARTEK 21 bm. zakończył się w Warszawie ogólnopolski
raid samochodowy. Wzięło w nim
udział 42 czołowych zawodników,
którzy w dniach od 14 bm. przebyli
6 etapow? trasę Warszawa -
Olsztyn - Gdańsk - Szczecin -
Jelenia Góra - Bielsko - Warszawa
długości około 2900 km.
Ogłoszenie wyników raidu i rozdanie
nagród nast?piło podczas uroczystej akademii
zorganizowanej przez Zarz?d Główny PZM dla
uczczenia Święta Odrodzenia, podczas
której dyrektor Departamentu
GKKF T. Dołowy wręczył odznaczenia
państwowe czołowym działaczom
i zawodnikom PZM.
W dalszym ci?gu uroczystości
nast?piło wręczenie nagród zwycięzcom
raidu. Nagrodę zespołow?
Prezesa Rady Ministrów Józefa
Cyrankiewicza zdobyła drużyna
FSO w składzie: Repeta, Karczewski,
Wierzba.
Zwycięstwa indywidualne w
poszczególnych kategoriach samochodów
odnieśli: III - do 750 ccm:
1) Dzięciołowski, DKW (Gdańsk),
2) Wędrychowski, Fiat 500 (Warszawa)
3) Jarosz, DKW (Stalingogród),
IV-V - do 1300 ccm:
1) Olszewski, Skoda (Łódź)
2) Gajewski Fiat Simca (Warszawa)
3) Strugała, Skoda (Warszawa),
IV-VI - 1700 ccm
1) Niziołek Opel-Olimpia (Warszawa)
2) Horodecki, Mercedes 170 (Warszawa)
VII - 2000 ccm
1) Znaczeniuk, Citroen 11 (Warszawa)
VIII - 2600 ccm:
1) Repeta "Warszawa" (Warszawa)
2) Karczewski "Warszawa" (Warszawa)
3) Śnigutowicz "Warszawa" (Kraków)
IX powyżej 2600 ccm:
1) Majkowski, Ford de Luxe (Gdańsk)
oraz
kat. sportowa:
Timoczek, BMW 328 (Warszawa)
[za: Przegl?d Sportowy nr. 073 strona 3]
autor strony: Grzegorz Chyła, współpraca: Janusz Szymanek, materiały: Marcin Blitek, Julian Obrocki, Grzegorz Chrzanowski, Jan Kostrzewa, Henryk Kuczyński, Mirosław Wojtan, Adam Turczyniak, Grzegorz Fronczyk, Marek Kaczmarek