1923 do góry 1925 wyniki

IV Międzynarodowy Raid Samochodowy, 7-12.07.1924

WYNIKI RAIDU:

Komisja Sportowa Automobilklubu Polski ogłasza następujące oficjalne wyniki IV-ej Jazdy Konkursowej A.P. odbytej w dniu 7-12 lipca 1924 r. zatwierdzone na posiedzeniu Jury, odbytem w dniu 14 lipca 1924 r.
Wóz Nr. raidowy Marka    kierowca
11    Austro-Daimler H.Liefeldt         1 p.k.
10    Austro-Daimler C. Bettaque        2 p.k.
26    Tatra          J.Vormirovski      4 p.k.
12    Austro-Daimler M.Dorak            5 p.k.
16    Minerva        P.Janssen          5 p.k.
21    O.M.           E.Dzierliński      5 p.k.
27    Tatra          R.Mittermüler      7 p.k.
17    Minerva        Inż. W.Zeydowski   7 p.k.
19    O.M.           W. Mrajski         12 p.k.
 7    Steyr          Płoszajski         14 p. k.
20    O.M.           Szymkowiak         63 p.k.
 8    Chevrolet      Taubner            70 p. k.
 5    Buick          K. Weyhert         71 p.k.
13    Fiat           Nowakowski         77,5 p.k.
22    Salmson        E.Uleniecki        883 p.k.

 3    Buick          St. Dobrowolski    nie klasyfikowany z powodu użycia obcej pomocy
28    Tatra          F.Hazelka          nieklasyfikowany z powodu użycia obcej pomocy
12a   Laurin Klement Bolowicz           z powodu użycia obcej pomocy nie klasyfik.

 4    Buick          Szbowicz           wycofany
 9    Itala          T.Winnicki         wycofany
14    Essex-Dembord                     wycofany
15    O.M.Sup.       Musch              wycofany
18    Talbot         A.Bergman          wycofany
23    Mathis                            wycofany
24    Salmson        Ginsberg           wycofany

 1    Farman
 2    Farman                            nie stanęły do startu
 6                                      nie stanął do startu
25    Salmson                           nie stanął do startu
Na podstawie powyższych wyników Jury przyznało następujące nagrody:
Nagrodę Komisji Sportowej - p. H.Liefeldt
" Min. Spr. Wojsk. - p. E. Dzierlińskiemu
" p. Jana Morowa - p. Charles Bettage
" p. R. Bormana - p. Inż. W. Zeydowskiemu
" pisma "Pani" - p. Irenie Jabłońskiej (nagroda specjalna)
" formy "Oleum" - p. Pierre Janssen
" p. R. Kostewicza - p. R. Vormirowskiemu (nagr. specjalna)
" f-y Robert Bosch - p. M. Dendakowi (nagroda specjalna)
" p. A. Kaplińskiego - p. W. Mrajskiemu (nagroda specjalna)
oraz dyplomy A. P. kierowcom wozów: Nr. 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 12a, 13, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 26, 27, 28.

Pozatem Jury postanowiło wyrazić kierowcom wozów:
Nr. 3 - uznanie za skuteczne ukończenie Raidu, pomimo bardzo trudnych warunków
" 4 - uznanie za skuteczne ukończenie Raidu, pomimo trudnych warunków
" 7 - naganę za nieostrożną jazdę
" 8 - uznaanie za doskonałe kierowanie
" 9 - uznanie za zakończenie Raidu, pomimo nadzwyczaj trudnych warunków
" 13 - uzannie za wytrwałą jazdę
" 19 - najwyższe uznanie za precyzyjną i wyróżniającą się jazdę
" 21 - uznanie za wytrwałą i umiejętną jazdę
" 26 i 27 - uznanie za wybitnie umiejętną jazdę.
" 28 - uznanie za skuteczne ukończenie Raidu, pomimo bardzo poważnego wypadku.
Rozdanie nagród odbyło się w lokalu Autoobilklubu Polski, w dniu 14 lipca r. b. o godzinie 7 pp.
[AUTO nr 14 (50) 1924]

Tygodnik Illustrowany, nr. 30/1924 Trasa 2483 km, Warszawa - Radzymin - Białowieża - Prużany - Kobryń - Zamość - 600 km II dzień: Zamość - Zakopane - 450 km III dzień: Morskie Oko, Kraków (rynek) IV dzień: Kraków - Katowice - Huta Laury - Siemianowice - Birkenheim - Szarley - Piekary - Świerklaniec - Częstochowa - Kłobuck - Wieluń - Poznań. V dzień: Poznań - Bydgoszcz - Tuchola - Kartuzy - Wejherowo - Puck VI dzień: Puck - Sopoty - Gdańsk - Tczew - Gniew - Grudziądz - Dobrzyń - Rypin - Sierpc - Płońsk - Jabłonna - Warszawa.
autor strony: Grzegorz Chyła, współpraca: Janusz Szymanek, materiały: Marcin Blitek, Julian Obrocki, Grzegorz Chrzanowski, Jan Kostrzewa, Henryk Kuczyński, Mirosław Wojtan, Adam Turczyniak, Grzegorz Fronczyk, Marek Kaczmarek