1923
do góry
1925
wyniki
IV Międzynarodowy Raid Samochodowy, 7-12.07.1924
WYNIKI RAIDU:
Komisja Sportowa Automobilklubu Polski ogłasza następujące oficjalne wyniki IV-ej Jazdy Konkursowej A.P.
odbytej w dniu 7-12 lipca 1924 r. zatwierdzone na posiedzeniu Jury, odbytem w dniu 14 lipca 1924 r.
Wóz Nr. raidowy Marka kierowca
11 Austro-Daimler H.Liefeldt 1 p.k.
10 Austro-Daimler C. Bettaque 2 p.k.
26 Tatra J.Vormirovski 4 p.k.
12 Austro-Daimler M.Dorak 5 p.k.
16 Minerva P.Janssen 5 p.k.
21 O.M. E.Dzierliński 5 p.k.
27 Tatra R.Mittermüler 7 p.k.
17 Minerva Inż. W.Zeydowski 7 p.k.
19 O.M. W. Mrajski 12 p.k.
7 Steyr Płoszajski 14 p. k.
20 O.M. Szymkowiak 63 p.k.
8 Chevrolet Taubner 70 p. k.
5 Buick K. Weyhert 71 p.k.
13 Fiat Nowakowski 77,5 p.k.
22 Salmson E.Uleniecki 883 p.k.
3 Buick St. Dobrowolski nie klasyfikowany z powodu użycia obcej pomocy
28 Tatra F.Hazelka nieklasyfikowany z powodu użycia obcej pomocy
12a Laurin Klement Bolowicz z powodu użycia obcej pomocy nie klasyfik.
4 Buick Szbowicz wycofany
9 Itala T.Winnicki wycofany
14 Essex-Dembord wycofany
15 O.M.Sup. Musch wycofany
18 Talbot A.Bergman wycofany
23 Mathis wycofany
24 Salmson Ginsberg wycofany
1 Farman
2 Farman nie stanęły do startu
6 nie stanął do startu
25 Salmson nie stanął do startu
Na podstawie powyższych wyników Jury przyznało następujące nagrody:
Nagrodę Komisji Sportowej - p. H.Liefeldt
" Min. Spr. Wojsk. - p. E. Dzierlińskiemu
" p. Jana Morowa - p. Charles Bettage
" p. R. Bormana - p. Inż. W. Zeydowskiemu
" pisma "Pani" - p. Irenie Jabłońskiej (nagroda specjalna)
" formy "Oleum" - p. Pierre Janssen
" p. R. Kostewicza - p. R. Vormirowskiemu (nagr. specjalna)
" f-y Robert Bosch - p. M. Dendakowi (nagroda specjalna)
" p. A. Kaplińskiego - p. W. Mrajskiemu (nagroda specjalna)
oraz dyplomy A. P. kierowcom wozów: Nr. 3, 4, 5, 7,
8, 9, 10, 11, 12, 12a, 13, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 26, 27, 28.
Pozatem Jury postanowiło wyrazić kierowcom wozów:
Nr. 3 - uznanie za skuteczne ukończenie Raidu, pomimo bardzo trudnych warunków
" 4 - uznanie za skuteczne ukończenie Raidu, pomimo trudnych warunków
" 7 - naganę za nieostrożną jazdę
" 8 - uznaanie za doskonałe kierowanie
" 9 - uznanie za zakończenie Raidu, pomimo nadzwyczaj trudnych warunków
" 13 - uzannie za wytrwałą jazdę
" 19 - najwyższe uznanie za precyzyjną i wyróżniającą się jazdę
" 21 - uznanie za wytrwałą i umiejętną jazdę
" 26 i 27 - uznanie za wybitnie umiejętną jazdę.
" 28 - uznanie za skuteczne ukończenie Raidu, pomimo bardzo poważnego wypadku.
Rozdanie nagród odbyło się w lokalu Autoobilklubu Polski, w dniu 14 lipca r. b. o godzinie 7 pp.
[AUTO nr 14 (50) 1924]
Tygodnik Illustrowany, nr. 30/1924
Trasa 2483 km, Warszawa - Radzymin - Białowieża - Prużany - Kobryń - Zamość - 600 km
II dzień: Zamość - Zakopane - 450 km
III dzień: Morskie Oko, Kraków (rynek)
IV dzień: Kraków - Katowice - Huta Laury - Siemianowice - Birkenheim - Szarley - Piekary - Świerklaniec - Częstochowa - Kłobuck - Wieluń -
Poznań.
V dzień: Poznań - Bydgoszcz - Tuchola - Kartuzy - Wejherowo - Puck
VI dzień: Puck - Sopoty - Gdańsk - Tczew - Gniew - Grudziądz - Dobrzyń - Rypin - Sierpc - Płońsk - Jabłonna - Warszawa.
autor strony: Grzegorz Chyła, współpraca: Janusz Szymanek, materiały: Marcin Blitek, Julian Obrocki, Grzegorz Chrzanowski, Jan Kostrzewa, Henryk Kuczyński, Mirosław Wojtan, Adam Turczyniak, Grzegorz Fronczyk, Marek Kaczmarek