1966
do góry
1968
wyniki
trasa
tabelka OS
zgłoszenia
XXVII MRS, Kraków, 2-5.08.1967
eliminacja Rajdowych Mistrzostw Europy i Pucharu Pokoju i Przyjaźni, 3 eliminacja RSMP
* Do RSMP zaliczany był tylko I etap rajdu (2-4.08).
Baza rajdu: Kraków.
Dystans: 2970 km, w tym 28 prób sportowych o ł?cznej długości 317 km (24 odcinki specjalne, 2 próby szybkości górskiej, 2 próby szybkości płaskiej)
(I etap stanowi?cy el. RSMP miał 1235 km, w tym 9 odcinków specjalnych, 1 próba szybkości górskiej).
Pogoda: ulewny deszcz i mgła na II etapie.
XXVII Rajd Polski
53 zawodników na starcie, 2970 km trasy. Był to jeden z najcięższych rajdów
w historii tej imprezy. Długa trasa, ciasne etapy i fatalne warunki atmosferyczne sprawiły, że w
regulaminowym czasie zmieściły się na mecie tylko trzy załogi. Zdecydowane zwycięstwo odnieśli Ewa i Sobiesław
Zasadowie na "Porsche 912", za ich plecami walkę o drugie miejsce rozgrywali Szwed Nasenius i Krzysztof
Komornicki. Zwycięsko z tego pojedynku wyszedł rajdowiec szwedzki. Z dużym zainteresowaniem
obserwowano jazdę Marka Variselli na "Syrenie", pomimo dużych trudności na trasie i wypadku podczas
próby górskiej na Równicy, Varisella ukończył rajd, nie zmieścił się jednak w limicie spóźnień.
Wyniki
01 47 Sobiesław Zasada PL Ewa Zasada PL Porsche 912 6300 Automobilklub Krakowski
02 Lille-Bror Nasenius S Matti Vigren FIN Opel Rekord 6839
03 Krzysztof Komornicki PL Marek Wachowski PL BMW 1600 8013
55/3
Nie sklasyfikowani (przekroczenie limitu spóźnień):
Marek Varisella PL Zygmunt Wiśniewski PL Syrena 104 Automobilklub Warszawski
D. Lambart D H. Vogt D Opel Kadett 1100
Oldrich Horsak CS Jiri Motal CS Skoda 1000 MB
Ryszard Nowicki PL Marian Skiendzielewski PL Zastava 750 Automobilklub Krakowski
Kazimierz Jaromin PL Janusz Zemła PL Skoda 1000 MB Automobilklub Krakowski
Andrzej Nytko PL Edmund Oprocha PL Fiat 1300 Automobilklub Krakowski
Odpadli m. in.:
Andrzej Aleksandrowicz PL Mieczysław Biliński PL Skoda 1000 MB Automobilklub Wielkopolski
Ryszard Grychtoł PL Wojciech Ondraczek PL Styer Puch 660 TR (silnik) Automobilklub Śl?ski
Czesław Murawski PL Jerzy Dobrzański PL Fiat 1500 Automobilklub Krakowski
Antoni Weiner PL Jan Karel PL Steyr Puch Automobilklub Śl?ski
Leo Cella I Sergio Barbasio I Lancia Fulvia HF
Ove Andersson S John Davenport GB Lancia Fulvia HF
Stanisław Dalka PL Jerzy Wilbik PL NSU Prinz (wypadek) Automobilklub Warszawski
Vaclav Bobek CS Jaroslav Vylit CS Skoda 1000 MB
Genta I Alcide Paganelli I Lancia Fulvia
Julian Robak PL Henryk Krakowczyk PL Automobilklub Krakowski
Adam Smorawiński PL Adam Wędrychowski PL BMW 1600 Automobilklub Wielkopolski/Automobilklub Warszawski
Richard Bochnicek A Siller A Citroen DS 21
Gunther Janger A Reinhard Knoll A Steyr Puch
Pottinger A Morinsky A Volkswagen 1500
Wiener A Wiener A Glas 1034
Heinz Bock A Pisnar A Vauxhall
Poggi I Bonetti I Alfa Romeo
Golde DDR Dresel DDR Wartburg 353
Schwandt DDR Rauen DDR Wartburg 353
Schreckenbach DDR Bauer DDR Wartburg 311
Reuter DDR Reuter DDR Skoda 1000 MB
Hornik CS Uhrik CS Skoda 1000 MB
Edward Lisowski PL Wiesław Mrówczyński PL Mercedes 220 SE
Włodzimierz Markowski PL Marian Wangrat PL Porsche
Mieczysław Sochacki PL Marian Bień PL Lancia Fulvia Automobilklub Krakowski
Wystartowało 55 załóg, sklasyfikowano 3.
Wyniki I etapu
Nr Samochód Wsp. Gr-Kl PKC I etap
47 Zasada PL Porsche 912 0.337 1-2 0 1094.913 1 1
72 Cella I Lancia Fulvia 0.353 2-2 0 1111.633 1 2
68 Anderson S Lancia Fulvia 0.353 2-2 0 1123.266 2 3
53 Nytko PL Fiat 1300 0.334 1-2 0 1139.676 2 4
49 Springer D BMW 1600 0.358 2-2 0 1142.04 3 5
51 Komornicki PL BMW 1600 0.338 1-2 0 1182.186 4 6
57 Nasenius S Opel Rekord 0.340 123 0 1183.356 5 7
46 Genta I Lancia Fulvia 0.334 1-2 0 1189.951 6 8
48 Lambart D Opel Kadet 0.331 1-2 0 1208.615 7 9
45 Smorawiński PL BMW 1600 0.338 1-2 0 1227.118
63 Bochnicek A Citroen DS 21 0.362 123 0 1237.484 8 10
44 Markowski PL Porsche 912 0.337 1-2 0 1245.952
62 Lisowski PL Mercedes 220 0.322 123 0 1271.752 9 11
17 Dalka PL NSU Prinz 0.329 1-1 0 1275.022
69 Wiemer A Glas 1304 0.354 2-2 0 1276.222 3
18 Gawrylkiewicz PL NSU Prinz 0.329 1-1 0 1306.083
73 Eaves GB Morris 1300 0.354 2-2 0 1326.305 4
19 Jaromin PL Skoda 1000 0.329 1-1 0 1353.028
75 Poltinger A VWagen 1500 0.357 2-2 0 1370.461 5
8 Golde D Wartb.353 0.329 1-1 0 1438.539
74 Poggi I Alfa Romeo 0.358 2-2 0 1480.757 6
71 Bross PL VWagen 1200 0.352 2-2 0 1604.442 7
25 Horsak CS Skoda 1000 0.329 1-1 0 1250.454
41 Bobek CS Skoda 1000 0.348 2-1 0 1262.080
6 Nowicki PL Zastawa 750 0.322 1-1 0 1337.294
4 Urtnowski PL Fiat 850 0.325 1-1 0 1345.886
38 Borowicz PL Steyr Puch 0.338 2-1 0 1367.872
7 Robak PL Wartb.1000 0.348 2-1 0 1500.983
34 Varisella PL Syrena 104 0.348 2-1 0 1631.669
15 Hornik CS Skoda 1000 0.329 1-1 360 1786.194
20 Oczkowski PL Trabant 601 0.316 1-1 300 1833.065
32 Mandera PL Wartb. 1000 0.348 2-1 300 1833.707
9 Apathy PL Trabant 601 0.316 1-1 480 1999.264
16 Bronikowski PL Renault 0.325 1-1 660 2158.172
1 Jasiński PL Zastawa 750 0.322 1-1 840 2394.436
10 Borowicz PL Wartb.1000 0.348 2-1 1680 3291.497
5 Ujczak PL Trabant 601 0.316 1-1 2160 3733.787
31 Weiner PL Steyr Puch 2-1 0 NU na SP-1
54 Rogoziński PL VWagen 1-2 - NU na SP-1
2 Aleksandrowicz PL Skoda 1000 1-1 NU po SP-1
33 Janger A Steyr Puch 2-1 0 NU po SP-1
37 Grychtoł PL Steyr Puch 2-1 0 NU po SP-1
39 Kelemen U Opel Kadet 2-1 0 NU po SP-1
52 Sochacki PL VWagen 1-2 0 NU po SP-1
55 Murawski PL Fiat 1500 1-2 - NU po SP-1
77 Krisztios U Ford Taunus 123 0 NU po SP-1
12 Bachtin PL Trabant 600 2-1 0 NU po OS-2
23 Neuberg PL Syrena 103 1-1 0 NU po OS-4
27 Kowner PL Syrena 104 1-1 0 NU po OS-4
50 Bartkowiak PL VWagen 1200 2-2 0 NU po OS-4
11 Schwandt D Wartb.353 - 1-1 0 NU po OS-5
22 Schreckenbach D Wartb.311 - 1-1 - NU po OS-5
24 Reuter D Skoda 1000 - 1-1 0 NU po OS-7
59 Chudziak PL Volvo 544 123 0 NU po OS-7
66 Bock A Vauxhall 2-2 0 NU po OS-7
autor strony: Grzegorz Chyła, współpraca: Janusz Szymanek, materiały: Marcin Blitek, Julian Obrocki, Grzegorz Chrzanowski, Jan Kostrzewa, Henryk Kuczyński, Mirosław Wojtan, Adam Turczyniak, Grzegorz Fronczyk, Marek Kaczmarek