1927 do góry 1929 wyniki Lista startowa

VII Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski, 17-24.06.1928

Klasyfikacja

Nr.  Samochód          kierowca             Etap1  Etap2   Etap3   Etap4   Etap5  Etap6  Etap7   próby  badanie   razem   miejsce
27.  Fiat              Illiano C.            0      0       +1.0    +1.0    +1.0   -1.0   +1.0   +64.5     0      +67.5  I
18.  Steyr             Schönfeld H.         +1.0    +1.0    +1.0    +1.0    +1.0   +1.0   +1.0   +59.0     0      +66.0  II
 5.  Austro-Daimler    Liefeldt H.          +1.0    +1.0    +1.0    +1.0    +1.0    0     +1.0   +60.0     0      +66.0  III
28.  Fiat              Rahnenfeld Z.        +1.0    +1.0     0      +1.0    +1.0   -2.0    0     +63.0     0      +65.0  IV
29.  Fiat              Perczyński W.        +1.0    +1.0    -6.0     0      +1.0   +1.0    0     +65.0     0      +63.0  V
 3.  Austro-Daimler    Potocki A.           +1.0    +1.0    +1.0    +1.0    +1.0   +1.0   +1.0   +52.0     0      +59.0  VI
17.  Steyr             Betaque Ch.          +1.0    +1.0    +1.0    +1.0    +1.0   -0.5   +1.0   +45.5     0      +51.0  VII
 4.  Austro-Daimler    Dzierliński E.       +1.0    +1.0    +1.0    +1.0    +1.0   +1.0   +1.0   +44.0     0      +51.0  VIII
 1.  Steyr             Zangl G.             +1.0    +1.0    +1.0    +1.0    +1.0   +1.0   -3.5   +45.0     0      +47.5  IX
 9.  Lancia            Grabowski J.          0     -14.0    +1.0    +1.0    +1.0   +1.0   +1.0   +52.0     0      +43.0  X
19.  Steyr             Żukowski W.           0      +1.0    +1.0    -1.5    +1.0   +1.0   +1.0   +49.0   -15.0    +37.5  XI
26.  Tatra             Koziański T.          0     -12.0   -11.0    +1.0    +1.0    0     +1.0   +30.5     0      +10.5  XII
24.  Tatra             Rychter W.          -38.0     0     -12.0     0      +1.0    0     +1.0   +25.5     0      -22.5  XIII
 2.  Chrysler          Krzeczkowski W.      +1.0    +1.0    +1.0   -84.0   -73.0   +1.0   +1.0   +33.5    -5.0   -123.5  XIV
 8.  Stetysz           Gorzeński S.         -4.5   -49.5    +1.0    -3.5   -25.5   -3.5   -6.0   -26.5    -8.0   -136.0  XV
22.  Renault           Tłuchowski Z.        -6.5   -61.5    +1.0     0      +1.0   +1.0   +1.0   +27.5  -100.0   -136.5  XVI
 7.  Stetysz           Tyszkiewicz S.        0     -11.0   -69.0   -81.0   -30.0  -12.0   +1.0   -28.0     0     -232.5  XVII
20.  Steyr             Lüning F.             0       0      +1.0    +1.0  -346.0   -2.0   +1.0   +45.0    -5.0   -305.0  XVIII
21.  Renault           Barthèes M.          +1.0    +1.0  -419.0    +1.0    +1.0  -10.5   -3.5   +32.0   -15.0   -412.0  XIX
14.  Renault           Daszkiewicz R.      -78.5   -15.0  -319.0  -333.5  -126.0  -15.0  -90.0   -12.5   -19.0  -1014.5  XX
Nie ukończyli:
 6.  Bugatti           Frühling B.          +1.0    +1.0    +1.0    +1.0    +1.0    -      -       -       -        -    -
11.  Bugatti           Szwarcsztein S.      +1.0    +1.0    -7.0    -3.5    +1.0    -      -       -       -        -    -
10.  Lancia            Zawadzki S.          +1.0    -2.0    +1.0     -       -      -      -       -       -        -    -
23.  Renault           Courtin J.           +1.0  -139.0   -14.0     -       -      -      -       -       -        -    -
12.  Overland Whippet  Bitschan P.           -       -       -       -       -      -      -       -       -        -    -
15.  Ansaldo           Strakel W.            -       -       -       -       -      -      -       -       -        -    -
16.  Bugatti           Winnicki T.           -       -       -       -       -      -      -       -       -        -    -
25.  Tatra             Kuczewski E.          -       -       -       -       -      -      -       -       -        -    -

Rezultaty prób specjalnych VII Raidu Międzynarodowego Automobilklub Polski


lp.                                  | Górska próba szybkości           |Próba wytrzymałości   |    Płaska próba szybkości pod Raszynem                    |Ogólna suma
    MARKA            KIEROWCA        | na Kocierzy (2 klm z rozbiegiem) |pod Buskiem (17,5 klm)|    Kilometr z miejsca.      |Kilometr z rozbiegu          |punktów z prób
                                     |  Czas           Szybkość  Punktów|Czas jazdy     Pkt    |    Czas     Szybkość Punktów|Czas      Szybkość.   Punktów|specjalnych
 1. Steyr            Zangl G.        |  2m. 12.07 s.  54.5 klm/g   +6.0 |   16m. 26s.   +30    |    41.805s. 86.2 klm/g  +6.0|30.910 s. 116.5 klm/g  +3.0  |   +45.0
 2. Chrysler         Krzeczkowski W. |  2m. 36.85 s   46.0 klm/g   +0.5 |   14m. 35s.   +30    |    46.785s. 76.9 klm/g  +3.0|33.495 s. 107.5 klm/g   0    |   +33.5
 3. Austro-Daimler   Potocki A.      |  2m. 20.74 s.  51.2 klm/g   +8.5 |   14m. 35s.   +30    |    46.365s. 77.6 klm/g  +8.5|35.200 s. 102.3 klm/g  +5.0  |   +52.0
 4. Austro-Daimler   Dzierliński E.  |  2m. 41.10 s.  44.7 klm/g   +5.0 |   13m. 50s.   +30    |    52.955s. 67.9 klm/g  +5.0|36.645 s.  98.0 klm/g  +4.0  |   +44.0
 5. Austro-Daimler   Liefeldt H.     |  2m. 10.97 s.  55.0 klm/g  +10.5 |   14m. 15s.   +30    |    42.425s. 84.7 klm/g +10.5|30.400 s. 118.7 klm/g  +9.0  |   +60.0
 6. Bugatti          Frühling B.     |  -              -           -    |   -             -    |     -        -           -  | -            -         -    |     -
 7. Stetysz          Tyszkiewicz S.  |  5m. 15.19 s.  22.8 klm/g  -52.0 |   16m. 56s.   +30    |1m. 03.540s. 56.7 klm/g   0  |49.175 s.  73.2 klm/g  -6.0  |   -28.0
 8. Stetysz          Gorzeński S.    |  5m. 37.92 s.  21.3 klm/g  -56.0 |   17m. 56s.   +30    |1m. 08.780s. 53.3 klm/g  -3.5|49.945 s.  72.0 klm/g  -7.0  |   -36.5
 9. Lancia           Grabowski J.    |  2m. 28.47 s.  48.5 klm/g   +7.0 |   15m. 56s.   +30    |    45.655s. 78.5 klm/g  +9.0|33.660 s. 107.0 klm/g  +6.0  |   +52.0
10. Lancia           Zawadzki S.     |  .              -            -   |    -            -    |     -        -           -  | -          -           -    |     -
11. Bugatti          Szwarcsztein S. |  .              -            -   |    -            -    |     -        -           -  | -          -           -    |     -
12. Overland Whippet Bitschan P.     |  3m. 35.24 s.  35.0 klm/g    -   |    -            -    |     -        -           -  | -          -           -    |     -
14. Renault          Daszkiewicz R.  |  4m. 38.99 s.  25.8 klm/g  -46.0 |   18m. 21s.   +30    |1m. 00.735s  59.2 klm/g  +1.0|46.975 s.  76.6 klm/g  -4.5  |   -12.5
15. Ansaldo          Strakel W.      |  -              -            -   |    -            -    |1m. 00.870s. 59.0 klm/g   -  |44.030 s.  81.8 klm/g   -    |     -
16. Bugatti          Winnicki T.     |  2m. 29.35 s.  48.2 klm/g    -   |    -            -    |    50.685s. 70.6 klm/g   -  |38.665 s.  92.7 klm/g   -    |     -
17. Steyr            Betaque Ch.     |  3m. 31.85 s.  34.1 klm/g   +4.5 |   16m. 59s.   +30    |    57.955s. 62.0 klm/g  +8.0|46.295 s.  78.0 klm/g  +3.0  |   +45.5
18. Steyr            Schönfeld H.    |  2m. 47.70 s.  43.0 klm/g  +10.5 |   17m. 20s.   +30    |    51.455s. 69.9 klm/g +11.0|39.260 s.  91.5 klm/g  +7.5  |   +59.0
19. Steyr            Żukowski W.     |  3m. 22.42 s.  35.5 klm/g   +5.5 |   17m. 55s.   +30    |    57.160s. 62.9 klm/g  +8.5|43.215 s.  83.3 klm/g  +5.0  |   +49.0
20. Steyr            Lüning F.       |  3m. 05.15 s.  38.9 klm/g   +9.0 |   16m. 03s.   +30    |1m. 02.335s. 58.2 klm/g  +6.0|49.220 s.  73.2 klm/g  +1.0  |   +45.0
21. Renault          Barthèes M.     |  4m. 33.79 s.  26.3 klm/g   -4.0 |   17m. 02s.   +30    |1m. 02.395s. 58.2 klm/g  +6.0|50.220 s.  71.4 klm/g   0    |   +32.0
22. Renault          Tłuchowski Z.   |  4m. 57.42 s.  24.2 klm/g   -7.5 |   17m. 11s.   +30    |1m. 05.450s. 55.1 klm/g  +5.0|51.340 s.  70.0 klm/g   0    |   +27.5
23. Renault          Courtin J.      |  -              -            -   |    -            -    |1m. 08.370s. 52.6 klm/g   -  |48.955 s.  73.5 klm/g   -    |     -
24. Tatra            Rychter W.      |  5m. 31.00 s.  21.7 klm/g   -6.5 |   20m. 26s.   +30    |1m. 12.200s. 49.9 klm/g  +4.5|59.840 s.  60.1 klm/g  -2.5  |   +25.5
25. Tatra            Kuczewski E.    |  4m. 52.68 s.  24.9 klm/g   -    |   -             -    |1m. 06.110s. 54.5 klm/g   -  |52.800 s.  67.0 klm/g   -    |     -
26. Tatra            Koziański T.    |  5m. 10.08 s.  23.7 klm/g   -4.0 |   18m. 53s.   +30    |1m. 09.910s. 51.5 klm/g  +5.5|56.865 s.  63.3 klm/g  -1.0  |   +30.5
27. Fiat             Illiano C.      |  2m. 43.69 s.  44.0 klm/g  +13.5 |   17m. 41s.   +30    |    52.420s. 68.7 klm/g +12.5|40.965 s.  87.8 klm/g  +8.5  |   +64.5
28. Fiat             Rahnenfeld Z.   |  2m. 42.17 s.  44.4 klm/g  +14.0 |   18m. 01s.   +30    |    54.475s. 65.5 klm/g +11.5|42.540 s.  84.7 klm/g  +7.5  |   +63.0
29. Fiat             Perczyński W.   |  2m. 44.71 s.  43.7 klm/g  +13.5 |   18m. 42s.   +30    |    52.610s. 68.5 klm/g +12.5|40.740 s.  88.3 klm/g  +9.0  |   +65.0
poza konkursem
    Austro-Daimler   Potocki M.      |  2m. 26.62 s.  49.0 klm/g  -     |     -           -    |    43.982s. 81.7 klm/g   -  |30.210 s. 119.2 klm/g   -    |     -
	

Szybkość przeciętna na etapach w kilometrach na godzinę

Nr   MARKA             KIEROWCA         I etap    II  etap  III etap   IV etap    V etap    VI etap  VII etap
                                        P   O     P   O     P    O     P   O      P   O     P  O     P   O
1.   Steyr             Zangl G.         49  54    49  54    44  44     44  44     46  49    44 56    49  52
2.   Chrysler          Krzeczkowski W.  49  60    49  60    44  44     44  39     46  39    44 49    49  58
3.   Austro-Daimler    Potocki A.       46  47    46  48    42  44     42  44     44  46    42 44    46  49
4.   Austro-Daimler    Dzierliński E.   46  47    46  48    42  44     42  44     44  46    42 44    46  48
5.   Austro-Daimler    Liefeldt H.      46  47    46  48    42  43     42  44     44  49    42 44    46  49
6.   Bugatti           Frühling B.      46        46        42         42         44        42       46
7.   Stetysz           Tyszkiewicz S.   46  56    46  55    42  40     42  37     44  44    42 49    46  54
8.   Stetysz           Gorzeński S.     46  60    46  53.5  42  42     42  42.5   44  44    42 50    56  52
9.   Lancia            Grabowski J.     46  56    46  55    42  46     42  42     44  45    42 49,5  46  56
10.  Lancia            Zawadzki S.      46        46        42         42         44        42       46
11.  Bugatti           Szwarcsztein S.  46        46        42         42         44        42       46
12.  Overland Whippet  Bitschan P.      46        46        42         42         44        42       46
14.  Reanult           Daszkiewicz R.   46  41.5  46  47    42  32.5   42  34,5   44  34.5  42 45    46  41.5
15.  Ansaldo           Strakel W.       44        44        40         40         42        40       44
16.  Bugatti           Winnicki T.      41        41        28         28         29        28       41
17.  Steyr             Betaque Ch.      41  54    41  51    38  41.5   38  40     39  41    38 49    41  47.5
18.  Steyr             Schönfeld H.     41  46    41  47    38  42     38  40     39  40.g  38 43    41  43
19.  Steyr             Żukowski W.      41  46    41  47    38  41     38  38     39  42    38 48    41  48
20.  Steyr             Lüning F.        41  46    41  46.5  38  39     38  39     39  33.5  38 46    41  49.5
21.  Renault           Barthees M.      41  58    41  57    38  27     38  38.5   39  39.5  38 41.5  41  56
22.  Renault           Tłuchowski Z.    41  59    41  49    38  39     38  42.5   39  46    38 50    41  56
23.  Renault           Courtin J.       41        41        38         38         39        38       41
24.  Tatra             Rychter W.       38  41.5  38  42    35  38.5   35  38.5   36  39    35 38.5  38  42
25.  Tatra             Kuczewski E.     38        38        35         35         36        35       38
26.  Tatra             Koziański T.     38  42    38  42    35  39     35  38     36  40    35 39    38  42
27.  Fiat              Illiano C.       38  42.5  38  42.5  35  38     35  38.5   36  40    35 40    38  41
28.  Fiat              Rahnenfeld Z.    38  42.5  38  42.5  35  39.5   35  41     36  40    35 39    38  42.5
29.  Fiat              Perczyński W.    38  43    38  42,5  35  38,5   35  38,5   36  40    35 39.5  38  42
P - prędość przepisana
O - prędkość osi?gnięta
[Źródło: A.Martynkin, Wielka Pięćdziesi?tka]

Dwie próby szybkości

górska i płaska w raidzie automobilowym

W ramach wielkiego raidu międzynarodowego Automobilklubu Polski odbyła się próba górska na Kocierzy, organizowana podobnie jak w roku zeszłym przez krakowski klub automobilowy. Jak wiadomo, próba górska w raidzie ma częściowo tylko charakter wyścigu... Chodzi tu o uzyskanie w pierwszej linji pewnego minimim, a dopiero potem o uzyskanie punktów dodatnich za przekroczenie szybkości przepsanej regulaminem. Trzeba jednak dobrze o tem pamiętać, że do takiej próby startuj? wozy bez żadnego przygotowania specjalnego, tak jak przychodz? w czasie danego etapu raidowego. Kto wie, jak przed wyścigiem "fryzuje" się maszynę - ten łatwo zrozumie, że szybkości na takiej próbie osi?gane, maj? znaczenie względne i musz? być rozpatrywane przedewszystkiem z punktu widzenia danego raidu.
Z konkurentów, bior?cych udział w raidzie najpoważniejszymi pretendentami do najlepszego czasu byli kierowcy jad?cy na Austro-Daimlerach najnowszego typu (A. D. R.) dyr. Szwarcstein na Bugattim i inż. Zangl na Steyerze typu Klausenpa. Między temi specjalnie sportowemi maszynami o wielkiej sile rozegrały się więc zapasy o pierwsze miejsce, które zdobył inż. Liefeldt, mistrz Polski na Austro-Daimlerze. Czas 2:11 lepszy od zeszłorocznego. Drugi czas, tylko o sekundę gorszy, uzyskuje inż. Zangl na Steyerze (2:15), trzeci p. Szwarcstein na Bugattim z kompresorem.
Jedyny wypadek spotkał p. Dr. Fruhlinga na Bugattim 8-cyl. 3-litrowym, który z powodu zapalenia się wozu próby górskiej nie skończył i od raidu odst?pić musiał. Poza tem doskonały czas uzyskał p. Winnicki na małym Bugattim 4-ro cyl. bez kompresora.
Przed zakończeniem raidu w Warszawie odbył się na szosie raszyńskiej wyścig płaski na przestrzeni 1 kilometra. Wyścg odbywał się pojedyńczo na czas ze startu z miejsca i ze startu lotnego. Najlepszy czas dnia osi?gneli: inż. Liefeldt na Austro-Daimlerze, osi?gaj?c czas ze startu z miejsca 42.4 sek., oraz ze startu lotnego 30.4 s. Inż. Zangl na Steyerze: z miejsca 41.8 sek., oraz z lotnego startu 30.9 sek.
W ogólnej klasyfikacji raidu przewidywane jest zwycięstwo teamu Fiatu przed teamem Austrodaimlerów. Ostateczne wyniki ustalone zostan? dopiero po oględzinach samochodów raidowych przez komisję techniczn? Automobilklubu.
Na ogóln? liczbę startuj?cych 28 samochodów raid w konkursie ukończyło 20 samochodów. Poza konkursem ukończyły raid 4 maszyny, dwie wskutek uszkodzenia odpadły i jedna maszyna się wycofała.

[za: Przegl?d Sportowy nr. 26 / 1928]

autor strony: Grzegorz Chyła, współpraca: Janusz Szymanek, materiały: Marcin Blitek, Julian Obrocki, Grzegorz Chrzanowski, Jan Kostrzewa, Henryk Kuczyński, Mirosław Wojtan, Adam Turczyniak, Grzegorz Fronczyk, Marek Kaczmarek